Logo Copyright © 2007-8 NCCG - All Rights Reserved
Return to Main Page

RESURSER

Starta här...

Ansvarsfriskrivning

Introduktion til GNFK

Symfoni av sanningar

I ett nötskal

Frälsningsplan


Allmänt

Artiklar

Bibelkurs

Högtider

Intervjuer

Sekter

Sverige

Olivgrenen

Profetior

Sabbatstal

Diverse

Akut hjälp!

Barnhem

CD-ROM

Copyright

Donationer

Kalender

Kontakt

Församlingar

Publikationer



    Den sista församlingen
    7. De andra återlösta kristna

    Men vad händer med alla andra kristna? Betyder det som vi läst att inga andra kristna kommer att bli frälsta? Absolut inte. Vi fortsätter att läsa från Johannes uppenbarelse: P>

      ""Därefter såg jag, och se en stor skara, som ingen kunde räkna, av alla folkslag och stammar och folk och tungomål, stå inför tronen och inför Lammet, klädda i vita fotsida kläder, och (med) palmer i sina händer. Och de ropade med hög röst, sägande: 'Frälsningen tillhör vår Gud, som sitter på tronen , och lammet!' Och alla änglarna stod runt omkring tronen och de äldsta och de fyra livsväsendena, och de föll ned inför tronen på sina ansikten och tillbådo Gud, sägande: 'Amen, Lovet och priset och visdomen och tacksägelsen och äran och makten och starkheten tillhör vår Gud i tidsåldrarnas tidsåldrar! Amen.' Och en av de äldsta tog till ordet och sade till mig: 'Vilka är dessa som är klädda i fotsida kläder och varifrån har de kommit?' Och jag sade till honom: 'Min herre, du vet det.' Och han sade till mig: 'dessa är de som har kommit ur den stora trängseln', och de har tvagit sina kläder och gjort dom vita i Lammets blod. Därför är de inför Guds tron och tjänar honom dag och natt i hans boning, och den, som sitter på tronen skall bo över dem. De skall inte mer hungra, inte heller mer törsta, och solen skall alls inte falla över dem, inte heller någon hetta. ty Lammet, som är mitt i tronen, skall vara herde över dem och vägleda dem till källor av livsvatten, och Gud skall avtorka varje tår från deras ögon." (Upp.7:9 - 17, Åkesons översättning).

    Himlen är full av frälsta kristna, alltför många att räkna, men dessa är en grupp som inte tillhör de 144 000. Lägg märke till att dessa är de som "har kommit ur den stora trängseln" - och blivit martyrer för sin tro. Dessa är de pånyttfödda, frälsta kristna som inte kommer att lyda alla bud och kan därför inte erhålla samma arv, välsignelser och beskydd som de 144 000. Till skillnad från de 144 000 som är regenter, är denna stora massa tjänare. Även om de har en äkta tro på Messias, så har de ändå jordiska bindningar och kommer inte att överge alla sina falska traditioner. Men de håller fast vid Messias (Jesus) och dör som martyrer, rättfärdiggjorda genom sin kärlek och tro. De som lever under vedermödan och tillhör denna stora skara kommer att dödas i hundratusentals av Antikrist i rituella,sataniska blodbad. Johannes berättar om dem i sin uppenbarelse:

      "Och då det öppnade det femte inseglet, såg jag nedan under offerbordet deras själar. som blivit slaktade för Guds ords skull och för det vittnesbörds skull, som dom hade. Och de ropade med hög röst, sägande: 'Helige och sannfärdige Härskare: Hur länge dröjer du att döma och att utkräva vårt blod av dem som bo på jorden? Och åt var och en av dem blev givet en vit fotsid klädnad , och det blev dem sagt, att de skulle vila ännu en liten tid, till dess även deras medslavar och bröder har slutat, vilka skall dödas såsom och de." (Upp.6:9 - 11, Åkesons övers., markeringen tillagd)

    Lägg märke till att Messias brud - den messianska församlingen eller kyrkan - inte bara är blodig, utan martyrskapet är en del av det sanna lärjungaskapet i ändetiden. De är dessa som blir iklädda vita fotsida kläder som tillsammans med den stora skaran kommer ut ur den stora vedermödan. Det är bäst att du inser att det inte kommer att inträffa något uppryckande före vedermödan! Och ditt vittnesbörd kommer verkligen att bli testat för att se huruvida du kommer att vara trogen Messias ända till döden och leva i evighet eller sälja din själ för att leva på jorden under några få värdelösa år som en av djävulens slavar..

    Jag känner människor som i visioner har sett ändetidens massakrer av trosfulla kristna som Satan söker efter för att för sista gången föröka sin makt genom att uppta de energier som utlöses av det ockulta rituella slaktandet. En f.d Wiccan (en kvinnlig häxa, övers. anmärkning) berättade för mig en vision som hon fick under påverkan av hårdrocksmusik.

      "Red Zombie har en sångtext som låter så här: 'Hey, yeah, jag är den du ville ha. Hey, yeah, jag är det stora vilddjuret'. När är jag hörde den här speciella sången, och många rocksånger, kunde jag få en mental vision, där jag såg miljontals människor samlade i en arena, och där de avrättade de sanna kristna, och denna vitliknande energi utlöstes och kom in i dem alla…"

    Scenen är på plats, och aktörerna finns redan här. Låt oss därför repetera vad vi har lärt oss om den sista generationen.

      1. Det kommer inte att bli något uppryckande före vedermödan ("pre-tribulation-rapture") - det är en demonisk villfarelse.

      2. Alla kristna kommer att gå igenom vedermödan - (a) de falska, (b) de som tillhör den stora vita skaran, och (c) kvarlevan av de 144 000.

      3. De falska eller opånyttfödda kristna är "ogräset" som kommer att lämnas kvar i de olika samfunden och "brännas upp" av Antikrist eller omkommer genom ändetidens katastrofer och plågor som Yahwehs malakim (änglar) skickar ut för att rena jorden.

      4. Den "stora vita skaran" är de frälsta kristna som nödvändighetsvis inte håller alla Israels bud (Torah), men som kommer att lida martyrdödenunder vedermödan.

      5. De 144 000 är de som kommer att regera i framtiden under Yah'shua i tusenårsriket. Dessa är de sanna Israeliterna , den jordbundna kvarlevan, som kommer att samlas på tolv gudomligt beskyddade samlingsplatser, runt omkring på jorden.

      6. Det som utmärker de 144 000 är en total överlåtelse, de är alltigenom helgade och andligt renade, vilket innebär att dom får ett speciellt beskydd under ändetidens katastrofer och farsoter.

    Översättning: Mats Rydin och Ylva Hill

    Sista Nästa

    L. 2011/01/16
    U. 2017/02/20


    Copyright © 1987-2017
    Yahwehs Nya Förbunds Församling