Logo Copyright © 2007 NCCG - All Rights Reserved
Return to Main Page

RESURSER

Ansvarsfraskrivelse

Introduksjon til GNPK

Sannhetens symfoni

Nøtteskal

Frelsesplan


Generelt

Artikler

Bibelkurs

Høytider

Intervjuer

Kulter

Norge

Olivengrenen

Profeti

Sabbatstaler

Diverse

Akutt hjelp!

Barnehjem

CD-ROM

Copyright

Donasjoner

Kalender

Kontakt

Menigheter

Publikasjoner


    #8. Å rope på Hyrden

    Skriftsmeditasjon: Jesaja 55:1-13

    Profeten Jesaja sa: "Den ugudelige må forlate sin vei, og den urettferdige sine tanker og omvende seg til Yahweh, så han kan forbarme seg over ham, og til vår Elohim, for han vil gjerne forlate ham" (Jes.55:7).

    Brødre og søstre, det å være "mer enn seierherre" betyr ikke bare at man ikke er fritatt for feil, men det betyr heller ikke at vi aldri igjen handler galt eller synder. Men vent, kan dere si: hvis du fokuserer menneskers oppmerksomhet på det fakta at når de synder finner de umiddelbar tilgivelse, vil det gjorde dem til svake kristne. De vil foretrekke den milde valget hver gang de blir lagt under press.

    Det er, selvfølgelig, noe sannhet i dette. Dette tiltaket må ikke være det vi stadig fokuserer på, men det finnes ikke desto mindre. Johannes sa: "Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet" (1.Joh.1:9). Likevel må det finnes en overgivenhet i det å leve for herren, vi må ikke glemme at det finnes et tiltak når vi synder. Vi skulle ikke konsentrere oss om dette tiltaket, men vi skulle ta del i det når enn det er nødvendig.

    Sett at vi faller i synd? Hva gjør vi da? Vi kommer oss ned på knærne og spør om Yahwehs tilgivelse for den og begynner og rette opp, alt det som måtte være nødvendig av, skader. Vi har kanskje tapt et slag, men vi har på ingen måte tapt kampen. Faktisk kan vi tape en kamp og likevel vinne krigen.

    En av forskjellene mellom en sau og en gris er at når en sau faller i et gjørmehull breker og breker den til den kommer seg ut. Når en gris faller i et gjørmehull elsker den det, gleder seg i det og kunne velte seg i det for alltid. En sann voksende kristen er en som går ut inn i dagen idet han eller hun mottar kraften til å vinne over synd. Og hvis personen kanskje synder, synker de ikke ned i gjørmen, men roper på Hyrden.

    Så hva vil dere være -- en sau eller en gris? Hold dere unna gjørmehullene men hvis dere faller i dem, ikke slutt å kjempe i bønn og omvendelse før dere er ute! La oss be:

    Å Far. Hjelp å få det riktige perspektivet på disse to sakene -- den oppnåelige seieren og tiltaket mot synd. Bær meg gjennom hver dag i det Du hjelper meg til å tenke, ikke så mye på at det er mulig å synde, men at det er mulig IKKE å synde. I Yah'shuas Navn. Amen.

    Tilbake til hovedsiden

    Laget: 11. november, 2004
    Oppdatert: 11. november, 2004


    Copyright © 1987-2008
    Guds Nye Pakts Kirke
    Yahwehs B'rit Chadashah Forsamling