Logo Copyright © 2007 NCCG - All Rights Reserved
Return to Main Page

RESURSER

Ansvarsfraskrivelse

Introduksjon til GNPK

Sannhetens symfoni

Nøtteskal

Frelsesplan


Generelt

Artikler

Bibelkurs

Høytider

Intervjuer

Kulter

Norge

Olivengrenen

Profeti

Sabbatstaler

Diverse

Akutt hjelp!

Barnehjem

CD-ROM

Copyright

Donasjoner

Kalender

Kontakt

Menigheter

Publikasjoner



    40. Ditt Hjems Vitnesbyrd
    av Henry G. Bosch & Christopher C. Warren


    Kort etter den skotske predikanten G. Campbell Morgans bryllup, besøkte faren hans hjemmet som de nygifte nettopp hadde møblert og dekorert. Etter at de hadde vist ham stedet med stolthet og tilfredshet, bemerket han: "Ja, det er veldig fint, men ingen som kom innom her ville vite om dere tilhørte Yahweh eller djevelen!"

    Morgan ble sjokkert over sin fars morske men velmenende kommentar. Men han skjønte poenget. Fra den dagen av, forsikret han seg om at det fantes et eller annet som beviste deres tro på Kristus i alle rommene i hjemmet hans.

    Mange kristne anstrenger seg for å få med påminnelser om Yahwehs nåde og godhet i hjemmene sine. Bare et bibelvers skrevet på en plate eller et smakfullt kunstverk med et kristent tema kan være alt som trengs for å oppmuntre familiemedlemmer til å tjene og prise Yahweh.

    Også det at man har kristne bøker og blader kan føre til meditasjon over Guds ord. Slike stille vitnesbyrd kan også skape muligheter til å snakke med gjester om Herrens godhet.

    Som Nye Pakts kristne skulle vi gjøre dette automatisk uten å tenke to ganger. De fleste av dere har innskrifter over hoveddørene deres som sier at deres hjem er viet til Yahweh. Jeg har det, men den er ikke så lett å få øye på fordi den henger så høyt oppe, så jeg skal gjøre den mer fremtredende. De som har lagt merke til den har nesten alltid spurt om hva det betyr. Jeg vet at flere av dere har hatt den samme erfaringen.

    Som tempel-bedere har vi også inngått pakter om å gjøre våre hjem til små Sioner. Alle rommene skulle ha en blikkfanger som viser den som ser det til Kristus. Et hvert rom skulle reklamere for vår tro. Alt hva som ellers interesserer oss skulle ikke være det som vises best når man ser seg rundt.

    Så nå vil jeg utfordre dere, en etter en, til å fortelle meg hva, som i hvert av rommene i huset deres, vitner om Kristus. Og så vil jeg spørre dere om hva dere vil fortelle deres utroende venner som er besøkende når de spør dere hvorfor, for eksempel, du har et bilde av Kristus på rommet ditt. Vil dere bare ubesværet si: "Å, familien min er kristen" eller vil dere bære vitnesbyrdet deres, og si noe sant som: "Jeg har mottatt Yah'shua haMashiach (Jesus Kristus) som min personlige Frelser og ønsker at alle som kommer inn på rommet mitt skal vite akkurat hva han betyr for meg." Og så vil jeg stille dere dette spørsmålet. "Akkurat hva betyr Yah'shua (Jesus) for deg personlig? Hva har han gjort for deg personlig for å gjøre ditt liv bedre? Og hvordan vil du bedre følge ham i løpet av neste uke?"

    Jeg antar at dette gjør noen av dere litt nervøse ... vel, det er både bra og ikke bra. Det er bra fordi det betyr at dere offisielt må spikre fargene deres til masten. Det er ikke bra fordi det betyr at dere sikkert ikke har gjort det ofte nok; fordi med det samme dere offentlig har bekjent deres tro et par ganger, vil den frykten forsvinne og det vil gi dere ren glede å gjøre det. Og hvorfor? Fordi Yah'shua (Jesus) vil komme rett inn i deres hjerter og tale gjennom dere!

    Brødre og søstre, for å gå inn i denne miraklenes fase i Guds Nye Pakts Kirkes tildeling må vi gjøre dette. Så vi vil begynne i dag. Måtte Yahweh velsigne oss rikelig med den Ruach haQodesh (Hellige Ånd) når vi gjør dette! Amen.

    Laget: 3. august, 1998
    Oppdatert: 1. november, 2004


    Copyright © 1987-2008
    Guds Nye Pakts Kirke
    Yahwehs B'rit Chadashah Forsamling